چند راه برای تغییر طرز تفکر و دگرگون کردن زندگی






نگرش ما به زندگی یعنی همه چیز. برای دست یافتن به قانون ‌جاذبه در زندگی - یعنی جذب کردن بیشتر چیزهایی که در زندگی می خواهید به سمت خود و تبدیل منفی ها به ‌مثبت - باید طرز تفکرتان را تغییر دهید و یک نگرش جدید به زندگی پیدا کنید.‌ برای این منظور کافی است به موارد زیرعمل کنید:


۱) یک مسیر جدید انتخاب کنید. به دنبال یک راه جدید برای رسیدن به مقصدتان باشید. برای رفتن به سر کار چه ‌پیاده از پارک رد می شوید یا با اتوبوس می روید، سعی کنید یک مسیرجدید برای خود انتخاب کنید که به شما ‌ایده ها و بینش تازه ای نسبت به محیطتان بدهد.


‌۲)‌ نقش دیگران را بازی کنید. برای لحظه ای هم که شده افکار و نظرات خود را کنار بگذارید و با چشمان یک نفر ‌دیگر به یک موقعیت یکسان نگاه کنید. سعی کنید همان چیزی که آنها می بینند و حس می کنند را ببینید و حس ‌کنید. مهم نیست که در حال دعوا کردن، نگاه کردن به یک مشکل یا سوال باشید، از دیدگاه یک فرد دیگر، مطمئناً ‌به درک بیشتری دست خواهید یافت.


‌۳)‌ افکار و قضاوت های غیردوستانه و باورهای محدود کننده خود را بشناسید؛ "من خیلی چاقم"، "من نمی‌توانم..."، " اون دمدمی مزاجه" و ...این الگوهای فکری منفی ‌را تغییر داده و به مثبت تبدیل کنید: "من می تونم...خواستن توانستن ‌است"، " آدم جالبی به نظر می رسه" و ... ‌شگفت انگیز است که چطور تغییر افکار منفی به مثبت باعث می شود مثبت های بیشتری را در زندگی به سمت ‌خود جذب کنید.


‌۴)‌ چیزهای کهنه را از بین ببرید. با یک خانه تکانی درست و حسابی منزل، جا برای انرژی و ایده های جدید باز ‌کنید. خانه تکانی فضاهای فیزیکی به ما کمک می کند تا خانه تکانی فکر و دلمان را هم شروع کنیم. درست ‌همان‌طور که گاهی خودمان را زیر اشیاء کهنه و قدیمی که دیگر هیچ نیازی به آنها نداریم دفن می کنیم، ممکن ‌است روحمان را هم زیر افکار و احساسات کهنه و به درد نخور دفن کنیم.


‌۵ ) برنامه روزانه زندگی تان را تغییر دهید. اولویت هایتان را ارزیابی کنید، ببینید چه چیزهای بیشترین اهمیت را در ‌زندگی شما دارند و بعد برنامه روزانه تان را برای تمرکز بیشتر روی اولویت هایتان تغییردهید.دانستن اولویت های زندگیتان به شما کمک می کند طرز تفکرتان نیز نسبت به استفاده از ‌منابعتان، مثل زمان، تغییر کند.


‌۶)‌ به زبانتان دقت کنید. کلماتی که استفاده می کنید، نحوه بیان افکار و احساساتتان را تغییر دهید و آن‌وقت ‌خواهید دید که انرژی پیرامونتان تغییر می‌کند. اگر شما از یک جمله منفی مثل "تو نمی‌تونی این‌کار را انجام بدی چون خطر داره" استفاده کنید، این احتمال وجود دارد که فرد با شما لج کرده و برای ثابت کردن بی خطر بودن آن کار به ‌شما، به انجام آن مبادرت ورزد. اما اگر به جای آن جمله از جمله "چطور می خواهی خطرات این‌کار را از بین ببری ‌چون کمی خطرناک به نظر میاد" استفاده کنید، فرد خیلی بیشتر در مورد آن فکر خواهد کرد و بدون تفکرآن را ‌انجام نمی دهد. زبان، ابزار بسیار نیرومندی در تغییر نحوه فکر کردن ما و همچنین واکنش دیگران به ماست.


‌۷)‌ انتخاب کنید که شاد باشید. خودتان منبع شادی خودتان باشید و از دیگرن انتظار نداشته باشید که خوشحالتان ‌کنند. افراد شاد و خوشبخت، افراد شاد و موقعیت های شاد بیشتری را به سمت خود جذب می کنند. برای اینکه ‌هر لحظه در زندگی شاد باشید باید به چیزهای مثبت و خوب زندگی و کارتان تمرکز کنید و منفی های آن را کنار ‌بگذارید. برای بو کردن گل‌ها وقت بگذارید و اجازه ندهید که ناامیدی‌ در شما رخنه کند و انرژی شما را از بین ببرد.


‌۸‌) مرتب دعا و مناجات کنید. با عبادت و مناجات از خدای خود تشکر و قدردانی و خواسته های خود را از او ‌طلب کنید. عبادت و اندیشه کردن از مهم‌ترین مسائل زندگی ‌هستند چون شما را به خدا و به روحتان پیوند می دهد و ازطریق این ارتباطات می توانید به افکار بازتر و تازه تر‌دست پیدا کنید.


‌۹) مشکلا‌ت خود‌ را به طور‌ ساده حل کنید. به دنبال واضح و ساده کردن همه چیز باشید. ساده کردن، چه در طریقه زندگی ‌کردنمان باشد چه در نحوه آنالیز کردن یک مشکل، دیدگاه ما را تغییر

می دهد و همه چیز را روشن تر می کند.
‌۱۰) لبخند بزنید. لبخند زدن تاثیر فیزیکی بر مغز دارد و البته بر نحوه فکر کردنمان هم اثرگذار است. لبخند زدن ‌موقع حرف زدن پشت تلفن به فرد آن‌طرف خط، منتقل می شود، لبخند زدن حین کار باعث می‌شود لذت بیشتری از ‌انجام آن کار ببرید و همه اینها در دیدگاه شما نسبت به خودتان و دنیای اطرافتان تغییر ایجاد می‌کند.برای ایجاد تغییر در نحوه فکر کردن تان، باید به خودتان و دنیای اطرافتان ازیک زاویه دیگر نگاه کنید و دیدگاه خود را ‌تغییر دهید. به جای اینکه در پاسخ به یک سوال همان مسیر قدیمی را برای رسیدن به نتیجه انتخاب کنید، ازیک ‌زاویه جدید به آن سوال نگاه کنید واز یک راه دیگر به نتیجه برسید. اینها راه های خوبی برای کمک به تغییر ‌دیدگاهتان در زندگی بود. هربار که یک راه تازه را برای رسیدن سر کار انتخاب می کنید، به مغزتان هم آموزش می‌دهید که یک راه جدید برای حل یک مشکل انتخاب کند و وقتی فکرتان را تغییر دادید، دنیایتان هم تغییر خواهد کرد.

روزنامه آفتاب یزد


نظرات

پست‌های معروف از این وبلاگ

سورنا، سردار بزرگ ايراني

زندگی نامه حافظ (شهر مادری حافظ کازرون بوده استادش هم کازرونی نتیجه اخلاقی:حافظ کازرونی!!!)

داستان عاشقانه اردشیرساسانی و گلنار به نقل ازشاهنامه فردوسی