آخرين اخبار فن آوري

 سرقت کلمات عبور به گوگل و ياهو رسید

securityدو فهرست آنلاین حاوی ۲۰۰۰۰ نام و کلمه عبور حسابهای کاربری Gmail، Yahoo، AOL و برخی سرویسهای ایمیل دیگر منتشر شده است.
کاربران Hotmail تنها کسانی نیستند که در یک هفته گذشته توسط یک حمله سرقت هویت آسیب دیده اند. گوگل روز سه شنبه به BBC News اعلام کرد که کاربران Gmail نیز توسط هکرهایی که پسوردها را بصورت آنلاین ارسال کرده اند آسیب دیده اند. گوگل این مساله را بعنوان یک فریب سرقت هویت در سطح گسترده توضیح داد.

نمونه‌های اولیه نسل دوم موس مایکروسافت به نمایش درآمد

ms_mousekeyنمونه‌های اولیه از پنج موس که در طراحی آن‌ها بهره‌گیری از فن‌آوری مولتی تاچ مدنظر بوده از سوی گروه پژوهش سخت افزار مایکروسافت رونمایی شد.
این پنج موس محصول نهایی نبوده و هنوز در مرحله مفهومی هستند و هر یک با تغییر کامل در موس دسکتاپ استاندارد شیوه متفاوتی در استفاده از مولتی‌تاچ داشته‌اند.

بیش از ده هزار پسورد هاتمیل در اینترنت پخش شد

windowsLiveHotmail_logo ساعاتی پیش سایت خبری Neowin از طریق فرد ناشناسی مطلع شد که اشتراک هزاران کاربر سرویس ایمیل مایکروسافت (Windows Live Hotmail) هک شده است.
پیش از این در تاریخ ۱ اکتبر، یک کاربر ناشناس در سایت pstebin.com خبر داده بود اطلاعات و کلمات رمز مربوط به اشتراک برخی از ایمیل های سرویس هاتمیل مایکروسافت را بدست آورده است. زمینه فعالیت سایت مذکور به اشتراک گذاری کدهای نرم افزاری و توسعه امر برنامه نویسی است.

نویسه گردان؛ سرویس جدید گوگل برای زبان فارسی

googleکاربران فارسی زبان کم و بیش با خدمات سایت بهنویس که به تبدیل پینگلیش یا فینگلیش به فارسی می پردازد آشنا هستند. اما چند روزی است که ابر جستجوگر اینترنتی -گوگل- نیز در این زمینه وارد شده و سرویس جدید خود را معرفی نموده است.
از فواید سرویس مذکور می توان به مواردی اشاره داشت که شما در مسافرت باشید و لازم باشد جهت بروز نمودن وبلاگ/سایت خود، ارسال ایمیل و … از سیستمی استفاده نمایید که مجهز به زبان فارسی نباشد، و یا حتی در مکانهایی مانند کافی‌نت شما می توانید به راحتی و بدون استفاده از کیبورد فارسی، از این سرویس گوگل استفاده نمایید.

سربلندی آنتی ویروس مایکروسافت در تستها

ms_security بر اساس آخرین تستهای انجام گرفته توسط AV-Test.org در روزهای ۲۹ و ۳۰ سپتامبر که سعی کرده است کارآیی نرم افزار Microsoft Security Essentials را اندازه گیری نماید، این نرم افزار رایگان توانسته است ۹۸ درصد از ۵۴۵۰۳۲ بدافزار نمونه را که شامل انواع ویروسها، bot ها، تروجانها، backdoor ها، و کرمهای اینترنتی است تشخیص دهد.
همچنین این نرم افزار در میان ۱۴۲۲۲ نمونه مختلف از انواع تبلیغ افزارها و ابزارهای جاسوسی، قادر بوده است ۹۰٫۹۵ درصد از آنها را به درستی شناسایی نماید.

مایکروسافت: بزودی بیش از ۳۰ موبایل مجهز به Windows Mobile 6.5

logo_wm_large مایکروسافت این روزها سخت مشغول انجام تدارکات لازم برای عرضه جدیدترین ورژن سیستم عامل گوشی‌های تلفن همراه در تاریخ ۶ اکتبر است، ضمن اینکه به حضور این پلات فرم در بازار با دیدی خوش بینانه می‌نگرد.
بنابر پیش بینی این غول نرم افزاری، تا پایان سال جاری میلادی تعداد ۳۰ مدل گوشی تلفن همراه مجهز به این سیستم عامل روانه بازار‌های سراسر جهان خواهد شد.
سایت DigiTimes، به نقل از “بنجامین تان” -مدیر ارشد واحد GCR Mobile Team ازکمپانی Microsoft China- گزارش می‌کند که تاکنون تعداد ۱۵ کمپانی تولید کننده آمادگی خود را برای عرضه محصولاتی مجهز به این سیستم عامل تا پایان سال جاری میلادی اعلام کرده‌اند.

ششمین سال تولد وین بتا مبارک

یکبار دیگر وقت آن رسیده است تا در چنین روزی تولد سایت وین بتا را جشن بگیریم. ۷ مهر سال ۱۳۸۲ به عنوان اولین روز رسمی آغاز به کار وین بتا می باشد و اکنون ۶ سال است که بدون وقفه در این دنیای مجازی به اطلاع رسانی در زمینه فناوری اطلاعات پرداخته ایم.
سال گذشته را می توان یک شروع دوباره برای وین بتا در نظر گرفت زیرا نه تنها سیستم مدیریت انجمن ها به Invision Power Board 3.0 ارتقاء داده شد بلکه سیستم مدیریت سایت نیز از Virtuanews به Wordpress تغییر یافت.
همچنین برای طراحی سایت وین بتا از طراحی سایت های CNet الهام گرفته شد که توسط شرکت دیجیتال پرشیا صورت گرفت. هرچند تغییرات در طراحی سایت همچنان ادامه دارد.

ارسال ۱۰۰٫۰۰ دعوتنامه برای علاقه مندان به Google Wave آغاز شد

google wave کمپانی گوگل پروژه جدید خود موسوم به Google Wave را که نخستین بار در ۲۷ ماه می سال ۲۰۰۹ معرفی کرده بود، به مرحله جدیدی رسانده است. برای بسیاری از علاقه مندان امکان آزمایش این سرویس جدید که یک “ابزار ارتباط و همکاری شخصی” است بسیار جذاب خواهد بود هرچند که هنوز در مراحل آزمایشی می باشد و تغییرات فراوانی خواهد کرد.
در حقیقت Google Wave یک برنامه اینترنتی و پروتکل است که می‌تواند نامه های الکترونیکی، پیام‌رسان فوری (مسنجرها)، ویکی‌ها و شبکه‌های اجتماعی مجازی (مانند فیس‌بوک، تویتر، فرندفید و …) را ادغام کند.

Seagate اولین هارد دیسک ۲TB SATA 3.0 خود را معرفی کرد

seagateاز تاریخ عرضه تکنولوژی SATA II مدت زمان زیادی می گذرد و با پیشرفت اکثر تکنولوژی های کامپیوتری نیاز به بروز رسانی این تکنولوژی ذخیره سازی بیش از پیش احساس می شود.
هرچند که نباید فراموش کرد تغییر و بهبود تکنولوژی SATA به دلیل فراگیری، اهمیت و وابسته بودن آن به چند تکنولوژی دیگر از حساسیت بسیار بالایی برخوردار است و در واقع برای پیاده سازی هر تغییری باید هارد دیسک ها، کنترلر های مادربرد، سیستم عامل و بسیاری از موارد دیگر بطور همزمان بروز و آماده شوند. در هر صورت نسل جدید تکنولوژی SATA یعنی SATA III یا همان SATA 6Gb/s که مراحل تحقیقاتی آن در اوایل سال ۲۰۰۸ به اتمام رسید اکنون آماده تولید انبوه گشته است و تا دو سال آینده بطور کامل در اختیار عموم کاربران قرار خواهد گرفت.

نظرات

پست‌های معروف از این وبلاگ

سورنا، سردار بزرگ ايراني

زندگی نامه حافظ (شهر مادری حافظ کازرون بوده استادش هم کازرونی نتیجه اخلاقی:حافظ کازرونی!!!)

داستان عاشقانه اردشیرساسانی و گلنار به نقل ازشاهنامه فردوسی