تلفن‌هاي هوشمند و دگرگوني زندگي ديجيتالي




پژوهشگران پيش‌بيني مي‌كنند بيش از يك ميليارد نفر در جهان تا سال 2012 از طريق تلفن همراه به اينترنت دسترسي خواهند داشت
تلفن‌هاي هوشمند نه تنها صنعت تلفن همراه را دگرگون مي‌كنند بلكه روش زندگي، دسترسي به اطلاعات و نحوه استفاده از كامپيوتر را هم تغيير مي‌دهند.
در حال حاضر برخي شركت‌هايي كه تلفن همراه توليد مي‌كنند چند نوع از گوشي‌هايشان را به سيستم اتصال به اينترنت مجهز كرده‌اند و سرعت استفاده از اينترنت هم از اين طريق خيلي زياد نيست و در برخي موارد بسيار پايين است. اما طبق گزارش‌هاي رسيده پهناي باند براي تلفن همراه بيشتر و بيشتر مي‌شود.
استفاده از تلفن همراه براي دسترسي به اينترنت مثل استفاده از خود اينترنت و كامپيوتر به‌خصوص در اوايل تولدشان،‌بيشتر بين نوجوان‌ها و جوان‌ها طرفدار دارد.

روز به روز رسانه‌هاي تصويري و شبكه‌هاي تلويزيوني بيشتري به سمت پخش ديجيتالي پيش مي‌روند و همين به افزايش پهناي باند تلفن همراه كمك مي‌كند؛ چون تقاضا زياد مي شود و در نتيجه بازار به اين سمت حركت مي‌كند.
تا چند سال ديگر تلفن‌هاي همراه جاي كامپيوترهايمان را مي‌گيرند و انواع كامپيوترها (شخصي، لپ‌تاپ، نوت‌بوك و...) تبديل مي‌شوند به دستگاه‌هايي براي بررسي منابع بيشتر و اطلاعات با حجم بسيار بسيار بالا و شايد روزها و هفته‌ها گوشه‌خانه خاك بخورند.
آن وقت بايد بگوييم تلفن همراه تبديل مي‌شود به يك دوربين، تلويزيون، ضبط، دفترچه يادداشت، كامپيوتر، وسيله اتصال به اينترنت و دنياي اطلاعات مجازي... و دستگاهي براي تماس گرفتن و صحبت كردن گاه‌به‌گاه. يعني اولين كاربردي كه داشته تا 10، 15 سال ديگر مي‌شود آخرين كاربردي كه كاربر سراغش مي‌رود.
شركت‌هاي توليد كننده هم اين روزها در مقايسه با قبل كه فقط به ارائه تلفن‌هاي هوشمند با قابليت و استفاده از اينترنت مي‌انديشيدند حالا به ارائه پهناي باند بيشتر به عنوان يك عامل رقابتي مهم فكر مي‌كنند؛ چون كاربرها حالا سراغ تلفن همراهي مي‌روند كه چك كردن پست الكترونيكي، وبلاگ، پايگاه‌هاي اينترنتي، اجتماعي، خبري و... را برايشان سريع‌تر امكان‌پذير مي‌كند.

نظرات

پست‌های معروف از این وبلاگ

سورنا، سردار بزرگ ايراني

زندگی نامه حافظ (شهر مادری حافظ کازرون بوده استادش هم کازرونی نتیجه اخلاقی:حافظ کازرونی!!!)

داستان عاشقانه اردشیرساسانی و گلنار به نقل ازشاهنامه فردوسی