افتتاح موزه تخصصي شهر تاريخي بيشاپور



مدير پروژه مجموعه تاريخي بيشاپور کازرون گفت:‌موزه تاريخي بيشاپورافتتاح شد که اين موزه تخصصي، اولين موزه تخصصي در کشور محسوب مي شود.



مهندس مصيب اميري اظهار داشت: طراحي ساختمان موزه الهام گرفته از معماري شهر تاريخي بيشاپور مربوط به دوران ساساني است.

وي افزود: اين موزه در زميني به مساحت 500 متر مربع و با صرف 2/4 ميليارد ريال ساخته شده و مجهز به سيستم صوتي ، اعلام حريق ، سيستم دوربين هاي مدار بسته و مخزن نگه داري اشيا است.

اميري گفت: اين موزه مي تواند عظمت مجموعه تاريخي بيشاپور را به گردشگران داخلي و خارجي نشان دهد و باستانشناسان براي تحقيقات خود از آن بهره مند شوند.
شهر تاريخي بيشاپور مجموعه اي از يادمان هاي فرهنگي و تاريخي مربوط به دوره ساساني است که در شهرستان کازرون در غرب استان فارس واقع است.

مدير کل اموال فرهنگي سازمان ميراث فرهنگي و گردشگري کشور هم گفت: استان فارس به لحاظ جايگاه آثار و بناهاي تاريخي مقام اول کشور را داراست که از جمله آن آثار تاريخي بيشاپور است و زمينه ثبت جهاني اين آثار فراهم شده است.

مهندس جليل گلشن در مراسم افتتاح موزه شهر تاريخي بيشاپور در کازرون افزود: شهر تاريخي بيشاپور از مجموعه هاي بي نظير و ارزشمند تاريخي کشور است که بايد در فهرست آثار باستاني جهاني ثبت شود .
رييس سازمان ميراث فرهنگي ، صنايع دستي و گردشگري استان فارس هم گفت: موزه تخصصي بيشاپور موقعيت مناسبي را براي ارتقاي گردشگري در اين شهرستان فراهم مي کند.
دکتر محمدرضا بذرگر افزود: ساخت و ساز اين موزه با مکان ، فضا و موقعيت تاريخي اين مجموعه همخواني کامل دارد و در شناساندن هويت تاريخي مجموعه آن اثر گذار است.
فرماندار کازرون نيز گفت: بخشي از جاده کازرون به شيراز که با مجموعه تاريخي بيشاپور ارتباط دارد ، بدليل متروکه شدن ، مشکلات زيادي را در عبور و مرور به اين منطقه ايجاد کرده است.
مهندس مجيد صالح پور افزود: اصلاح و بازسازي اين قطعه از جاده توجه ويژه مسوولان را مي طلبد.

وي ادامه داد: مدتهاست که حفاري و کاوش باستانشناسي در شهر تاريخي بيشاپور متوقف شده و اين مهم نياز به هماهنگي و توجه مسوولان مربوط دارد .

نظرات

پست‌های معروف از این وبلاگ

سورنا، سردار بزرگ ايراني

زندگی نامه حافظ (شهر مادری حافظ کازرون بوده استادش هم کازرونی نتیجه اخلاقی:حافظ کازرونی!!!)

داستان عاشقانه اردشیرساسانی و گلنار به نقل ازشاهنامه فردوسی