انديشه هاي مغز بزرگ : موريس مترلينگ

اگر از شما بپرسند كه در اين جهان در انتظار چه هستيد چه پاسخي خواهيد داد ؟ اگر از اشخاص عادي باشيد " كه نود و نه در صد مردم از اشخاص عادي هستند " خواهيد گفت كه من در اين دنيا انتظار دارم كه پس از مرگ مستقيما وارد بهشت شده و در حالي كه عمر جاويدان خواهم داشت تا پايان عالم اغذيه لذيذ بخورم و از لذت عشق و شهوت برخوردار شوم و آهنگ هاي طرب انگيز بشنوم و ... ولي غافل از اين هستيد كه پس از رفتن به بهشت و داشتن عمر و جواني هميشگي كه هرگز دچار خزان پيري و بيماري نخواهيد گرديد ديگر از خورد و نوشيدن و خوابيدن و شهوتراني لذت نخواهيد برد و به زودي زندگي يكنواخت بهشت شما را خسته و كسل خواهد كرد زيرا چيزي كه در اين دنيا خوردن و خوابيدن و غيره را براي شما لذت بخش كرده ترس از مرگ و از دست دادن اين لذات است و روزي كه اين لذات جاويد شد يعني مرگ براي شما وجود نداشت همه چيز عادي خواهد گرديد ! در جاي ديگر گفته ام كه اگر شما را به بهشت ببرند پس از يك سال اقامت كسل شده و از در بهشت خارج گرديده و در جست و جوي نقطه ي ديگري هستيد كه تغييري در زندگي شما بدهد .

اگر بگوييم مترلينگ به منزله سقراط عصر حاضر است سقراط را خيلي بزرگ و مترلينگ را كوچك كرده ايم.
( بركسون )

در فكر و قلب مترلينگ چنان خدای بزرگ و لايزالی وجود دارد كه چنين خدايی تا كنون به فكر هيچكدام از افراد بشر نرسيده است.
( انيشتن )

شايد قرنها بگذرد و در كره خاكی متفكری مانند مترلينگ بوجود نيايد.
( پرنس دوبروگلی )

ممكن است من پير و شكسته شوم.ممكن است روزگار با من بازی كند.اما در همه حال می گويم ای مردم اين من بودم كه برای اولين مرتبه آثار مترلينگ را به زبان فارسی ترجمه كردم.
(استاد ذبيح الله منصوری)

پست‌های معروف از این وبلاگ

سورنا، سردار بزرگ ايراني

زندگی نامه حافظ (شهر مادری حافظ کازرون بوده استادش هم کازرونی نتیجه اخلاقی:حافظ کازرونی!!!)

داستان عاشقانه اردشیرساسانی و گلنار به نقل ازشاهنامه فردوسی