خوشبختي بدون پرداخت هزينه


مطالبي را كه مي خوانيد به نوعي نگاشته شده كه براي رسيدن به خوشبختي، مسير آسان تري را بپيماييد و از زندگي پرپيچ و خم عبور كنيد، در نهايت اين مطالب به شما كمك مي كند كه اميد به زندگي را در خود هر چه بيشتر پرورش دهيد.


اول: دوست عزيز، ميزان خوشبختي و بدبختي افراد تنها به دست خود آنها فراهم مي شود. يادتان باشد كساني كه به شما حسادت مي كنند امتيازات قابل توجهي در شما ديده اند كه خود فاقد آنها هستند. اين جمله را در تيررس نگاهتان قرار دهيد كه "صداقت بهترين صفت است." خيلي از كارها غامض و پيچيده نيستند با كمي تلاش از پس آن بر خواهيد آمد.


دوم: زندگي گره اي نيست كه در جستجوي گشودن آن باشيد، زندگي واقعيتي است كه بايد آن را تجربه كرد. سختي هاي فاصله را بايد شكست و از بين برد، هيچ گاه نگذاريد براي طولاني مدت ارتباطي قطع شود كه شايد تا مدت ها حاكم شود. هيچ گاه كار امروز را به فردا نيندازيد بلكه كار فردا را امروز انجام دهيد.


سوم: خيري كه به ديگري مي رسانيد، در صندوق آخرت شما اندوخته مي شود و افزوده سپرده روز رستاخيز است. بزرگ ترين فن زندگي، استفاده از فرصت هاي بي نظيري است كه بر ما مي گذرد اگر جوياي كمال و زندگي پاك هستيد به تهيدست دل بسپاريد و مرهمي بر زخم هايش باشيد. هيچ گاه خود را به سادگي بازنده تلقي نكنيد. لغزش ديروز اطمينان فرداست، كماكان صبر و شكيبايي بهترين سلاح شما در برخورد با موانع سر راه تان است.


چهارم: رحمت خداوند را هيچ گاه فراموش نكنيد كه ارحم الرحمين است. بهتر است براي دستيابي به كمال هيچ وقت در انديشه خود از حركت به سوي كمال غفلت نورزي، لبخند عشق براي شماست، شايد بگوييد چه طور، هميشه خودتان باشيد و خودتان را پيدا كنيد و بدانيد تا وقتي قدرت عشق باقي است اين انتقال مهر و محبت تداوم دارد.


پنجم: زندگي كوتاه تر از آن است كه شما بخواهيد وقت خود را صرف تشويش و نگراني كنيد، يادتان باشد، بي ثمرترين روزها، روزي است كه نخنديده باشيم. يادمان نرود چهره مصمم، شاد و صميمي بزرگ ترين حربه درهاي بسته است. هيچ گاه با روحيه خراب و افسرده به سراغ كسي نرويد كه دري به روي شما باز نمي شود.


ششم: موفقيت شما بستگي به پشتكار و استقامت در برابر مشكلات دارد. گويي، هرچه تلاش مي كنيد انگار نه انگار كه تلاشي صورت پذيرفته، دنبال چيزي يا كسي مي گرديد كه از همه چيز و همه كس به شما نزديك تر است، ديگر لازم نيست كه نگران باشيد. هر گاه از صميم قلب و با خلوص نيت از خداوند تقاضا كنيد، جواب تان را مي گيريد.

هفتم: بياييد با هم خورشيد را باور كنيم و به رحمت حق دل ببنديم. وقتي كه تنها هستيد مواظب انديشه هاي خود باشيد. شما از قابليت هاي فراواني برخورداريد. تقريباً از پس بسياري از كارها بر مي آييد. موانعي در سر راه زندگي نداريد و خدا را شكر در روزهاي آينده زندگي برايتان مفهوم ديگري خواهد داشت.

هشتم: اولين گام در موفقيت، خودشناسي است. هيچ گاه خود را به سادگي بازنده تلقي نكنيد. لغزش ديروز اطمينان فرداست، كماكان صبر و شكيبايي بهترين سلاح شما در برخورد با موانع سر راه تان است. روابط خود را با خانواده سر و سامان ببخشيد. عاقل آن است كه انديشه كند. تا وقتي مي شود از راه عشق ديگران را دوست داشت نبايد از راه احسان وارد شد. هميشه خود را با گذشته خود قياس كنيد، نه با ديگران. آنچه انديشه امروز شماست فرداي شما را خواهد ساخت.

نهم: شايد همه روزهاي خوب خودتان را از پنجره بيرون انداخته ايد، با پرده ها سخن مگوييد و با واسطه با دوست حرف نزنيد. با خودتان حرف بزنيد و از خودتان بپرسيد چه كسي روزهايمان را خراش داده است؟ كسي كه صبور باشد مي تواند آنچه را كه مي خواهد به دست آورد در دنيايي كه شادي ها موقتي، شب ها زودگذر و هيجانات كوتاه هستند بايد به خاطر داشت كه شادي هاي موقتي هم نقش مهمي را در زندگي ما ايفا مي كنند.

دهم: بيشتر به وضعيت خانواده برسيد تا دغدغه اي از آن بابت نداشته باشيد. خانواده يكي از محكم ترين سنگرهايي است كه شما نبايد در دفاع از آن از هيچ كوششي دريغ ورزيد. بهتر است رودربايستي يا مخفي كاري را كنار بگذاريد و احساسات خودتان را با همسر در ميان بگذاريد، شفافيت و رودربايستي نداشتن موجب تحكيم روابط مي شود و بر عشق و محبت مي افزايد، اين را هم بدانيد كه عاقل، هميشه پايان كار را مي بيند و بي خبر پيش پا را.

يازدهم: اطمينان داشته باشيد كه اگر يك گام كوچك ولي درست برداريد اين گام در دستيابي به هدف نهايي شما بسيار كمك خواهد كرد. هميشه خود را با گذشته خود قياس كنيد، نه با ديگران. آنچه انديشه امروز شماست فرداي شما را خواهد ساخت. هر شكستي را پلي به طرف موفقيت قلمداد كنيد و درس بگيريد. دوست خوبم هميشه نرمش راهگشا نيست، گاهي جدي بودن ضرورتي اجتناب ناپذير است.

دوازدهم: خودتان را بيهوده معطل گذشته ها نكنيد، تنها در صورتي كه مفيد و آموزنده باشند مي توان به آنها بها داد. مراقب باشيد سررشته كارها از دستتان خارج نشود.در زندگي تان هر از گاهي اتفاقات دور از ذهني به وجود مي آيد كه شما را سراسيمه مي كند. اصلاً بهايي براي اين مسائل قائل نشويد. تلاش كنيد با ورزش و تغذيه مناسب، تندرستي خود را تضمين كنيد.
منبع:آفتاب یزد

پست‌های معروف از این وبلاگ

سورنا، سردار بزرگ ايراني

زندگی نامه حافظ (شهر مادری حافظ کازرون بوده استادش هم کازرونی نتیجه اخلاقی:حافظ کازرونی!!!)

داستان عاشقانه اردشیرساسانی و گلنار به نقل ازشاهنامه فردوسی